Ana içeriğe atla

KUR'AN DA MUCİZE

 Kudret'in karşıtı olan "acz" kökünden if'al babında 'i'caz" masdarından türetilen bir ism-i fail olarak "âciz bırakan, karşı konulamayan, benzeri yapılamayan, hârika" anlamında bir terimdir. Kur'an-ı Kerim de, "mucize" anlamında çok defa, "âyet, âyât, beyyine, delil ve delâil" kelimeleri kullanılmıştır. Âyet; belli olan bir alamet, bir şeyi ispat eden delil veya işaret demektir. Genel olarak mucize ya bir işaret, delil ve ispat manasına; veya "ilahi bir haber" yahut "tebliğ edilen kelam" anlamına gelir. Peygamberlerin hayatlarında mucizeler dışında da olağanüstülükler olabilir.Mucizenin ayırıcı özelliği olağanüstülüğü değil, karşı tarafı ikna etmeye yönelik olmasıdır. İnsanlık tarihinde en son İsa peygambere varıncaya kadar, insanları ikna etmek için bu yol denenmiştir. Fakat Muhammed peygamberle birlikte, inkarda direnen muhatapların helak edilmesini gerektiren mucize, bir ikna yolu olarak kullanılmamıştır. Zira insanların zihinleri buna ikna olsa da, başka etkenlerin ağır basmasıyla, mucize peygamberliğin tasdikinde etkili olmamaktadır.Bu konuyla ilgili İsra suresi 59.ayeti görmekte fayda var. "Bizi mucize göndermekten alıkoyan, ancak, öncekilerin onları yalanlamış olmalarıdır."(İsra/59)Görüldüğü gibi Kur'an gayet açık bir şekilde Muhammed peygambere mucize verilmediğini söylüyor. Peki neden günümüzde onlarca mucize peygambere isnad ediliyor? Ay'ın yarılması, Göğsün yarılması...vb gibi mucizeler neden peygambere isnad ediliyor?Ay'ın yarılması ve Göğsün yarılması Kuran'da vardır diyenlere de cevap vermek gerekir!Ay'ın yarılması:
اقْتَرَبَتِ السَّاعَةُ وَانشَقَّ الْقَمَرُ
"Saat/kıyamet yaklaştı ve ay yarıldı"(Kamer/1). Bu ayette göre ay yarıldı yani geçmişte olan bir olayın gerçekleştiği anlamı çıkıyor. Gerçekleşmemiş bir olayı gerçekleşmiş anlamıyla kullanılması bir Kur'an üslubudur. Mesela; وَنُفِخَ فِي الصُّورِ
"Sura üfürüldü"(Yasin/51) şimdi sormak lazım! Sura üfürüldü ise neden hala kıyamet kopmadı? Neden hâlâ dünya hayatı devam etmektedir?Göğsün yarılması:أَلَمْ نَشْرَحْ لَكَ صَدْرَk "(Ey Muhammed) senin göğsünü açıp genişletmedik mi?"(İnşirah/1) bu ayette anlatılan fiziki bir olay değildir!
Dediler ki: "Ona Rabbinden ayetler (birtakım mucizeler) indirilmeli değil miydi?" De ki: "Ayetler yalnızca Allah'ın Katındadır. Ben ise, ancak apaçık bir uyarıcıyım."(Ankebut/50)"Olanca yeminleriyle, eğer kendilerine bir ayet gelse, kesin olarak ona inanacaklarına dair Allah'a yemin ettiler. De ki: "Ayetler, ancak Allah Katındadır; onlara (mucizeler) gelse de kuşkusuz inanmayacaklarının şuurunda değil misiniz?"(En'am/109)"Bizi mucize göndermekten alıkoyan, ancak, öncekilerin onları yalanlamış olmalarıdır."(İsra/59)Son olarak şunu demekte yarar vardır!
Allah Kuran'da sıkça üzerinde durur insanı ikna edecek, onun aklına takılacak soruların cevabını nasıl bulacak, yani insanı inanç bakımından tatmin edecek olan şeyin ne olduğunu. Şüphe yok ki bu Kur'andır. Kur'an'ın bize yettiğini, hüküm verme yetkisinin kendisinin olduğunu ve hükmünde ortak kabul etmediğini  sıkça söyler Allah."Kendi hükmünde hiç kimseyi ortak kılmaz.Rabbinin kitabından sana vahyedileni oku. O’nun kelimelerini değiştirecek hiçbir kudret yoktur."(Kehf/26-27)
"Kendilerine okunmakta olan Kitap’ı sana indirmemiz onlara yetmiyor mu?"(Ankebut/51)"Bu bir kitaptır ki, Rabbinin izniyle insanları karanlıklardan nura (aydınlığa), O övgüye layık, Aziz olanın yoluna çıkarman için sana indirdik."(İbrahim/1)"Andolsun ki size beyyine (açıklayıcı, açık delil) ayetler, sizden önce gelip geçenlerden örnekler ve korunup, sakınanlar için de bir öğüt indirdik."(Nur/34)"Andolsun bu Kuran’da her örnekten insanlar için türlü türlü açıklamalarda bulunduk. İnsanların çoğu ise tanımamakta ayak diretmektedirler."(İsra/89)"Bak iyice kavramaları için ayetleri nasıl türlü şekillerde açıklıyoruz."(Enam/65)"Bilgiyle uzun uzadıya, etraflıca açıkladığımız (fassalna), inanan bir toplum için doğruya iletici ve rahmet olan bir kitabı onlara getirdik."(Araf/52)"Bu bir kitaptır ki, Hakim ve Her şeyden Haberdar olan, ayetlerini hüküm ifade edici (muhkem) kılmış ve sonra detaylandırıp(fussilet) açıklamıştır."(Hud/1)

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

FELSEFESİZ

Hakikat puthanesinde şizofrenik bir ben Tüm ehrimanilere inat şizofrenik bir ben Ahura Mazda'nın 99 ismiyle haykırıyorum Zerdüşte salavat getirerek haykırıyorum Alnımdaki elektronik hareketlerini toprağın ürkekliğine götüren secdeye and olsun Bir milyar yıldızı görüyorum Yusuf'a inat Çarmıha geriliyorum İsevî bir iklimde Benimle alay eden 12 havarinin varlığını hissediyorum Musevi bir  tufanda savrulan fikirlerime Firavunu kurban ediyorum Karıncayı bir damla suda boğmak isteyen fikirlerime Göz bebeğim büyüdükçe büyüyor Nebizin sarhoşluğuyla varlığından emin olmadığım Tanrının varlığını hissetmek istiyorum Atomdan galaksiye kadar varlığı aşikar olan bir tanrıyı Kara delik misali içine çeken mehbelin ispatı gibi Ve haykırıyorum Ey Rahmân Ey beyni iki bacağı arasında olan piçlerin Tanrısı olduğunu iddia eden Ahura Mazda Felsefesizce var edilen bütün varoluşları Yok edilen bütün yok oluşları Yaratılmamış olan bütün yaratılmışları Yaratılmış olan bütün yaratılmam...

Lîlika Bêsinc

Qerqeşûna binbîra min de Lîlika bêsinc Dimêje giyana min Ricricî ye ew tiştên eşkere Û derewkar e Zengarîya lîlika de Û rûçikên min de Xem a kamçokî Nalet dike hemûçk xweda ya Ew xwedayên ku xwedestî ne Û nalet dike xwe Ezê hemûçk girdîgara 99 carî gilî bikim Li ber perestîya lîlika Bila porê min bijbijî nebe Li ber dîtina raza Hey birîna mine "bêbîr" Ez bê ax im Bê goristan Û bê helbest im Helbestên bê pejn... Elyesa Kaya

Çarenûsî

Tenya ya xeyalê xwexwaz û li tê de daxwazê minê nav lê nedanîn hene Alfabeke razber rûçikên biyanî di serê min de bi cîh dike Nexş dibe rêça şênber li şikefta çavên min de bi derehişî Bi umîdeke zarokwarî û bi bafiroka balafirên herbê jorda dînim xwarê Bêpirsyarî çûyîna bavê xwe dipirsim ji xaka lerzîdêr Bêhişî xwe didim tarî ya şeva tiktenê Xewnên xamî dibînim Û tê de pêsîra dayika xwe dimêjim Ango çarenûsîya xwe Hê jî li gewrî û qirika min de gixika çarenûsîya min Hê jî rîyê bavê minê bikelemî giyana min re diçe mîna şûjina dûpişka Tu kes nizane hîsa ew ku ji bajaran bi birûske ya gazinca xwe digihîne gunda Neçarîyeke bajarî de xwe davêjim bersinga havila gundekî kurdistanî Û derûna min tê qedexe kirin rêzikeke bi navê wekhevî de . Axxx axx.. Hê jî dengê radyoya êrîvanê Hê jî qîrîniya dengbêjê derqanûnî tê guhê min "lo lo miho goma jorîn goma mîha ne" Ez û bavê xwe li tev guhdar dikin Ka cixarekî vêxe Bila titûnfiroş bi qehrê bimrin.... Elyesa Kaya